torsdag 24. november 2011

Jerusalem

Dette har vært en lang og innholdsrik dag. Den startet 03.45 nær Gardemoen og ender nå 21.30 i Jerusalem. Jeg er med andre ord endelig framme og har møtt de andre ledsagerne. Jeg legger meg fornøyd!


De Norske ledsagerne foran Damaskus gate

Når det er sagt må jeg avslutte med en ”tribute” til Jerusalem. For en by! Det er magisk å vandre gjennom gamlebyen når det mørkner og byen holder på å stenge. Det er magisk å kjenne lukten av kebab og krydder. Det er magisk å se frukten bugne hos den lokale frukthandleren. Det er magisk å stå utenfor gravkirken når det nesten ikke er folk der. 

Gravkirken


Frukt uten konservering


Det er trist å se at dette magiske til en hver tid trues okkupasjonen, den lar seg ikke skjule midt i alt.  Jeg aner konturene av hva som venter meg i de kommende månedene og jeg er (nesten) klar til å ta fatt!

God natt!

1 kommentar:

  1. Hei kjære venn.

    Nå er det første søndag i advent, og vi våknet til en hvit verden. Fredelig inne og ute. Undres hvordan det er hos deg.
    Fin Julemesse i går. Mye skryt for fine varer. Dessverre litt lite folk. Vi får ha en femårsplan.
    Drikker te, spiser sjokolade og hører på julemusikk.
    Ønsker deg en god dag.
    Du er en hverdagshelt som har byttet bort tryggheten for en periode. Vi er stolte av deg!

    Siri

    SvarSlett