tirsdag 17. januar 2012

Fotball og skolefri

Jeg vil si at jeg er familiær med lyden av en fotball som dunker mot veggen. Dunk, dunk, dunk, dunk, dunk, dunk, dunk. Dag ut og dag inn.

Alle mot alle, Tagred, Hanade, Salwa, Nbeel

Det er skoleferie i Yanoun. Det betyr at barna er hjemme på dagtid. Nå lekes det. Med fotball. Veien utenfor huset vårt er "favorittfotballbanen". Det er en smal vei, med en vegg(huset vårt) på den ene siden og en bratt bakke på den andre siden. 

Dunk, dunk lyder det i veggen vår, eller jubelrop over et scoret mål, barnelatter og utbrudd av irritasjon over at ballen atter en gang har trillet nedover den bratte bakken. Altså er det barn som leker ubekymret utenfor til tross for en vanskelig situasjon. Det er en veldig god lyd.


Nbeel versus Tagred

Nabel versus Hanade
Fotball er et språk som mange forstår, ja, de fleste. Jeg har blitt Yanounteamets fotballalibi. På ettermiddagen banker det på døra og da lyder oppfordringen "come play!". Det betyr at jeg ofte må til dyst. Det er skikkelig gøy å spille fotball, men jeg merker meg at balltalentet har andre i min familie fått.

God kveld

2 kommentarer:

  1. Det er så fint å høre nytt fra deg.
    Tenker mye på deg, skjønner du.
    Du er modig og flink!
    Gleder oss veldig til du kommer hjem igjen!
    Så deg ikke på skype den dagen. Prøv gjerne igjen!

    Siri

    SvarSlett
  2. Hei Camilla.
    I dag er det 23. januar. GRATULERER MED DAGEN! HURRA for deg! Du får ikke en fotball i gave, men det er gøy å høre at du spiller med barna. Jens er fremdeles hekta på fotball så om du vil kan du få spille mer når du kommer hjem :)
    Klem fra Vibeke. Gutta hilser.

    SvarSlett